dinsdag 7 april 2009

Nazi

Soms verveelt een mens zich. En wat is er dan leuker om in plaats van jezelf ook eens een ander te vervelen? Onlangs zat ik wat te neuzen op spitsnieuws.nl toen een reaguurder de, voor een bezoeker van een dergelijke site, niet al te nozele vraag stelde “Wat is een nazi?”. Zoals jullie, lieve computerkijkbuiskindertjes inmiddels wel zullen weten ben ik de beroerdste niet. Dat is namelijk iemand anders, niet ik. Dus, lief, beschaafd & aardig als ik ben, besloot ik de beste man gedetailleerd uit te leggen wat, in mijn ogen, een nazi nou precies is. Onderstaande verbale oprisping was zijn deel:

@ReligionSucks
Wat een nazi is? Een nazi is iemand die bang is voor of een antipathie heeft tegen medemensen met een andere huidskleur, geloofsovertuiging, levenswijze, etc. De moderne nazi herken je aan clichetaalgebruik als linksmens, linkse kerk, linkse hobbies, dat soort dingen. Vinden ze humor, het kan in iedere context gerecycled worden en de grap verliest nooit aan kracht. Je blijft erom lachen! De moderne nazi denkt dat alle problemen op te lossen zijn door een ander er de schuld van te geven. Wouter Bos, JPB, Marokkanen, asielzoekers, trekvogels, Peppi & Kokki, Hepie & Hepie, iedereen kan "het" gedaan hebben, behalve de nazi zelf. Overigens wordt "de schuld" niet persoonlijk "gegeven", daar hebben we het forum voor. Net als in een eerdere economisch moeilijke tijd loopt de nazi in blind vertrouwen achter een grote leider aan. Deze leider gaat het allemaal oplossen. Is lekker makkelijk, want dan hoeft de nazi zelf, afgezien van het reaguren, helemaal niks te doen! Eén keer naar de stembus en alles komt goed. Staat er een nazi voor je deur, dan is er maar één manier uitgekauwd genoeg om hem uit te nodigen naar binnen te komen: "Kom er maar in Geert". Mocht de nazi een dolle bui hebben dan kan hij altijd terugvallen op de al eerder genoemde "humor". Uitdrukkingen als "Men drinkt een glas, doet een plas en alles blijft zoals het was" en "Thee drinken" in combinatie met een artikel over een willekeurige daad door een willekeurige Noord-Afrikaan doen de mondhoeken bij herhaling omhoog krullen. De hedendaagse nazi is niet gevaarlijk. In plaats van politiek actief te worden, in protest de straat op te gaan of (ik noem maar wat) een kopje thee te gaan drinken met de mensen door wie de nazi zich zo schandelijk benadeeld voelt, zit hij rustig thuis of op het werk achter de computer. Hij drinkt een glas, doet een plas en alles blijft, in ieder geval tot de volgende verkiezingen, zoals het was.

Joris mij maar snel weg, zat me geweaun een beetje te vervelen.

“Pakt een Fender en gaat wat zinvols met zijn tijd doen”

Na bovenstaande gepost te hebben is het de vraag: moet ik nu deaud? Vermoedelijk wel, deaudwensen zijn schering en inslag, maar ik zal er niet wakker van liggen. Mochten de swastikelen van de reaguurders ooit indalen dan heb ik wellicht een probleempje. Tot die tijd drink ook ik een glas (of 2), doe een plas en alles blijft zoals het was...

Geen opmerkingen: